Депресивното стъкло

Периодът на Голямата депресия е свързан с образи на хора, чакащи на дълги опашки за хляб и магазини, затварящи прозорците си.

Депресивното стъклоТова е тежка световна икономическа криза през 30-те години на XX век. Нейният времеви обхват е различен в отделните страни, но в повечето от тях тя започва през 1929 година и продължава до края на 30-те години. Депресията със сигурност бележи края на бляскавата, изпълнена с шампанско ера на 20-те години на излишък, но това не означава, че през този период всичко е било сиво и безцветно.

Точно тогава е създадено депресивното стъкло. Когато безработицата е скочила до 25% през 1933 г., стъкларите са започнали да се отклоняват от производството на луксозен кристал, който е бил извън ценовия диапазон на повечето хора и вместо това са се фокусирали върху производството на цветно стъкло. Произведено между 1929 и 1941 г., то е създадено  чрез изливане на течно стъкло в предварително направени форми. Продавано е на много ниски цени или дори безплатно. Причината е в по-ниското му качество, което води до по -икономичен краен продукт.

Събирането на стъкленици за депресия се е превърнало дори в хоби за лица, които се интересуват от събиране на елементи от епохата на депресията.

Попринцип стъклените изделия от епохата на Голямата депресия са евтини и се предлагат в голямо разнообразие от цветове и модели, за да съответстват на всеки декор. Цветовете на стъклото за депресия се много и са различни, но основни сред тях са: розово, зелено, синьо и жълто.

Реклама от 1930г. е направило това икономично стъкло известно, а хората са купували много от него, заради достъпната му цена. Използвало се е често

Депресивното стъкло

за подаръци на сватби, а и за всякакви поводи. Депресивното стъкло се среща най-вече в посудата. Цветната посуда е помогнала на хората да направят обикновените, оскъдни ястия да изглеждат по –апетитни.

Стъклото за депресия осветява дома и духа на много колекционери, точно както при първоначалните собственици по време на Голямата депресия. Днес някои парчета от това стъкло са достъпни за почти всички, докато други са редки и изключително ценни. Общото между всички тях са красивите шарки и прекрасни цветове, които привличат купувачите от 30-те години до днес..

Колко полезна Ви беше тази публикация?

Кликнете върху звезда, за да оцените!

Среден рейтинг 0 / 5. Брой гласове: 0

Няма гласове досега! Бъдете първият, който оцени тази публикация.

Тъй като намирате тази публикация за полезна...

Последвайте ни в социалните мрежи!

Съжаляваме, че тази публикация не беше полезна за вас!

Нека подобрим тази публикация!

Кажете ни как можем да подобрим тази публикация?

Предишна публикация
Следваща публикация
E-mail бюлетин

Условия за поверителност

Necessary

Advertising

Analytics

Other

Share via
Copy link
Powered by Social Snap