Новите технологии донесоха дигитализация на офиса, която промени като цяло работната среда. Това доведе до проблематични ситуации в работния процес, които чакат своите решения.
За да се чувстват служителите уверени и ценени в компанията, в която работят, те трябва да знаят как да използват дигиталните инструменти и технологиите, с които разполагат. Те също така се нуждаят от обучения, за да усвояват нови умения, тъй като предприятията използват все по-сложни технологии. Те могат да варират от използване на супер мощни компютри до използване на устройства с добавена реалност, така че служителите да се чувстват по-комфортно, използвайки тези инструменти за изпълнение на работата си.
Цифровите умения стават все по-важни, тъй като компаниите разчитат все повече на технологии като изкуствен интелект, чатботове и облак приложения.
Служителите, които знаят как да използват тези инструменти и системи, ще бъдат по-ценни за своите работодатели и е по-вероятно да останат в компанията, а и е много по-вероятно да се чувстват добре на работното място.
5 стъпки за решение на проблемите заради дигитализация на офиса
Първото нещо, което като мениджър трябва да направите е да създадете диалог със служителите в компанията, които ще трябва да работят с тези дигитални инструменти. Никоя трансформация не може да бъде успешна без правилната комуникация. Служителите са склонни да се противопоставят на промяната, когато тя им е наложена. Като се има предвид това, от ключово значение е да се създаде диалог със служителите и да се поддържа думата отворена за дискусия. Мениджърите трябва активно да питат служителите какво биха искали да видят по отношение на цифровите подобрения и как те се виждат в процеса.
Втората стъпка е инвестицията в професионално обучение. Компаниите, които печелят надпреварата за дигитална трансформация, полагат много усилия за насърчаване на културата на промяна. Те наемат специалисти, които редом с внедряването на технологиите обучават служителите на дигитална трансформация. Като имате предвид това, опитайте се да намерите програми, които са разработени така, че да отговарят на нуждите на вашия екип, с дейности, свързани с работата им и с новите дигитални решения за офиса.
Третата стъпка е свързана със свободата на работа с дигиталните инструменти. След като служителите минат обучение и започнат да работят по-спокойно. Трябва да им се осигури възможност да експериментират с новите инструменти, за да намерят по-доброто им приложение в полза на компанията. Тогава това, което е дошло като дигитализация на офиса, ще започне да носи много повече ползи на компанията.
Насърчавайте сътрудничеството между служителите си. Онлайн и офлайн комуникацията на работното място може лесно да бъде унифицирана. Това наистина създава достъп „навсякъде и по всяко време“ до фирмени документи и инструменти, който да се ползват от служителите. Освен това цифровите връзки често помагат за премахване на различията между поколенията и обединяват служители от различни възрасти.
Като последна важна стъпка, експертите предлагат решения на проблемите с дигитализация на офиса като се подобри участието на служителите. Възприемането на дигиталната трансформация се постига по-лесно чрез повишена ангажираност на служителите. След като се направят първите четири стъпки, следва да се направи анализ доколко служители са възприели новите технологии в офиса. Анализът ще позволи оптимизация на работния процес и пренасочване на служителите към инструментите, с които боравят най-добре.
Коментирай