Емоционално интелигентен офис

Какво е емоционално интелигентен офис и как това се отразява на дизайна на офис средата? Отговорът на този въпрос, ще е цел на следващите редове. Посоката на текста я задава културата на свързване, която е новата мантра в офис дизайна. Тя насърчава служителите да водят реални разговори лице в лице, а не чрез електронна поща или социални медии. В един свързан офис всеки е насърчаван да участва в срещи и дискусии с другите от екипа си.

Това създава приобщаваща среда, в която служителите се чувстват ценени и ангажирани в работата, което води до по-голяма продуктивност и по-малко стрес. С правилните стратегии дизайнът на вашия офис може да подкрепи културата на свързаност и да създаде работно място, където служителите се чувстват ценени, мотивирани, доверени и емоционално подкрепени. Нека разгледаме как можете да приложите тези стратегии в собствената си трансформация на дизайна на офиса.

Какво е емоционална интелигентност (EQ)?

Емоционалната интелигентност е способността да разпознаваме емоциите, да ги управляваме и да ги разбираме у другите. Не става въпрос за това колко много знае някой, а по-скоро за това как хората обработват информацията, използват и изразяват емоциите си, и се справят с взаимоотношенията. Емоционалната интелигентност е важна, когато става въпрос за умения като емпатия, самосъзнание, импулсивност и социални умения. Проучванията са установили, че хората с по-висока EQ са склонни да се представят по-добре в работни ситуации. Емоционалната интелигентност е пряко свързана и със здравето, удовлетвореността от кариерата, качеството на живот и щастието.

Как да изградите емоционално интелигентен офис?

Свързаният офис е нещо повече от физическа свързаност. Става въпрос за насърчаване на пълното изразяване на емоциите чрез различни канали и технологии.

Преди да започнете да работите по вашия свързан офис, проведете разговор със служителите си, за да получите обратна връзка за настоящото състояние на тяхната работна култура. Можете да проведете интервюта, анкети и организационни оценки, за да добиете по-добра представа за състоянието на служителите си. След като разберете къде искат да бъдат служителите ви и какво искат от работата, можете да започнете изграждането на емоционално интелигентен офис.

Използвайте комуникационни технологии в подкрепа на социалната интелигентност. Начинът, по който служителите общуват помежду си, може да окаже положително или отрицателно въздействие върху емоционалното им благополучие. В много офиси от служителите може да се очаква да общуват както физически, така и дигитално. Въпреки че цифровата комуникация със сигурност има своите предимства, тя може да се почувства и натрапчива и безлична, особено когато общувате с човек, когото не познавате добре. Когато цифровата комуникация в офиса е единствената възможност за общуване, е лесно да попаднете в цикъл на усещане за откъснатост. За да създадете емоционално интелигентен офис, можете да насърчите служителите си да използват традиционните начини на комуникация.

Емоционално интелигентен офис

Източник: https://www.pinterest.com/pin/56435801571921522/

Осигурете пространство за изразяване на емоциите. За много хора работата е място, където се чувстват комфортно да изразяват емоциите си. Когато работата е място, където хората се чувстват комфортно да правят това, е по-вероятно те да се чувстват емоционално подкрепени и ангажирани. Когато служителите се чувстват подкрепени и ангажирани, е по-вероятно да се чувстват емоционално здрави и продуктивни. Насърчавайте служителите си да използват различни инструменти за комуникация, за да създадете безопасна среда, в която могат да изразяват емоциите си. Можете да направите това, като създадете пространства в офиса си, които насърчават физическото изразяване на емоциите. Например можете да създадете стена с картини или скулптури, където служителите да изразяват емоциите си, или да създадете отделна зона, където служителите да провеждат срещи, без да бъдат прекъсвани.

Насърчавайте дейностите за грижа за себе си и сплотяване на екипа. Повишеното самосъзнание, емоционалната интелигентност и социалните умения могат да бъдат развити чрез дейности в група, но и като самостоятелни задачи. Дейностите по самоосъзнаване могат да се използват за повишаване на самосъзнанието, идентифициране и изразяване на емоции, повишаване на емоционалната интелигентност и развиване на социални умения. С повишеното ниво на емоционална интелигентност служителите е по-вероятно да бъдат по-подкрепящи и приобщаващи един към друг, което води до по-позитивна работна среда.

Както виждате, свързаният офис може да окаже положително въздействие върху емоционалното здраве и благополучие на работното място. Чрез насърчаване на културата на комуникация в реално време и лично, служителите ви е по-вероятно да се чувстват видени, чути и оценени. А с повече пространство за изразяване на емоциите си е по-вероятно те да бъдат и емоционално здрави, продуктивни и ангажирани. Тези констатации са особено важни, тъй като продължаваме да работим в епохата на дигитализацията на работните пространства.

Колко полезна Ви беше тази публикация?

Кликнете върху звезда, за да оцените!

Среден рейтинг 0 / 5. Брой гласове: 0

Няма гласове досега! Бъдете първият, който оцени тази публикация.

Тъй като намирате тази публикация за полезна...

Последвайте ни в социалните мрежи!

Съжаляваме, че тази публикация не беше полезна за вас!

Нека подобрим тази публикация!

Кажете ни как можем да подобрим тази публикация?

Предишна публикация
Следваща публикация

Коментирай

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

E-mail бюлетин

Share via
Copy link
Powered by Social Snap